Kita Dilahirkan Untuk Kaya Dan Berjaya - Jom Affiliate 24/7

Latest

Another Affiliate Next Door

Thursday, 28 September 2017

Kita Dilahirkan Untuk Kaya Dan Berjaya


Bismillah. Ini  entri on the spot. Straight to the point. Right away. Ditulis spontan dengan teknik tulis apa sahaja yang terlintas di fikiran. Menarik bukan? Tulis saja. Seperti biasa madam boleh 'writing' bila si kecil dalam mod tidur. Let him be.  Sebenarnya ada projek baru yang perlu disiapkan. Komitmen terbaru. Idea lama, dengan nafas baru. Ada method flash back. Recall di situ kelak. Kalau boleh never looking back through side mirror /rear view akan perkara yang merupakan tragedi bagi wanita yang pernah hamil dan ............. .

Tapi kita kuatkan semangat semula untuk perkongsian. Ada request dan demand di situ. Whatever...tugasan madam merakamnya semula. We was born to share something. Ada rezeki kalian kita semua dapat lihat apa kisah di sebalik kejadian. Yang paling penting ada informasi di sebalik yang berlaku untuk guidance yang baru berkahwin, pasangan muda dan serius mahu punya zuriat sendiri yang sihat pintar dan cerdas



"I was born to be somebody"...

Suka dengan lagu ini. Akan dengar lagu bila cari mood menulis yang betul-betul mahukan kita menulis. Ini cara madam. Mesti ada kickstart. Anda bagaimana?

Betulkah kita lahir sebagai orang berjaya?

 
Kita manusia berjaya di dunia ini. Tahukah dan sedarkah kita manusia yang dilahirkan berjaya sebaik sahaja selamat keluar dari rahim ibu kita dan pertama kali melihat dunia. Kita sudah bersaing dengan jutaan sel sperma lain satu ketika dahulu semata-mata ingin membuktikan 'I Am Champion' dan mahu berada di dunia walaupun sementara. Dunia yang penuh dengan ujian dan cabaran. Bukan kehidupan jika tanpa ujian. Sesungguhnya hidup ini ujian.

Anda diuji. mereka diuji. Madam pun diuji. Kita semua diuji. Oh percayalah. Ini hakikat kita kena terima. Maka bergembiralah! 

Alang-alang kita sudah berjaya satu ketika dulu jom kita jadi lebih berjaya lagi. Teruskan berlari dan mencari apa yang kita sentiasa mahu jadi. Ambil saja contoh Justin yang sejak kecil mahu menjadi penyanyi maka dia sudah pun buktikan. Kita pula bagaimana? Jangan risau sebab kita semua nobody since the day we were born . Kita yang sekarang ini sudah dewasa dan berakal mesti fikirkan sesuatu yang berguna dan berbaloi untuk kita capai. Mahu capai apa? Tentu saja kita mahu hidup senang sementara sampai masa bertemu Tuhan. Kerana dengan kaya kita boleh buat macam-macam. Macam perkara dengan niat yang baik. Lupakan yang negatif bila bercakap kaya dan berjaya tak ke mana. Tuhan suruh kita berusaha dan berjaya. Pasti ada sebab. Selain penuhi keperluan diri dan keluarga yang telah banyak berkorban untuk kita sejak kecil hingga dewasa...paling dibanggakan dalam agama Islam kita boleh bersedekah (tangan yang di atas lebih baik dari tangan di bawah) . Seronok tau memberi dari menerima!

Mahir Mengenai Sesuatu Perkara Dan Jual Kemahiran Sendiri Dari Rumah


Ada orang cakap , tak kaya boleh saja memberi. Betul juga tu. Tak salah. Beri ikut kemampuan. Jadi kita pilih sama ada nak memberi sedikit atau banyak kepada yang memerlukan. Terutama diri sendiri yang paling memerlukan bantuan. Maknanya sebelum bantu orang lain kita kena bantu diri dulu. Bantu diri macam mana? Bantu diri paling mudah adalah...duduk dan berfikir sejenak apa yang aku boleh jadi dan boleh capai dengan apa yang aku ada saat ini. Kemudian bagaimana nak kembangkan potensi diri. Dan jual apa yang kita ada. Mudah sangat. Contoh: Saya mahir /pakar masak kuzi ayam yang terbukti sedap, unik dan original resepi orang Kota Bharu. Saya mahu buka jualan berdekatan dan masak dari dapur sendiri. Saya reka satu risalah dan upah agen edarkan di kediaman terhampir. Mudah kan? Boleh bertindak sekarang!

Giliran anda pula...

Ambil pen dan kertas. Tulis sekarang juga 2 benda ini:
  • Apa anda mahu jadi/buat? Pilih satu saja. Jangan banyak. Nanti stuck tak tahu mana nak mula.
  • Macam mana anda nak capai benda itu?
  • Draf langkah demi langkah strategi untuk capai apa kita nak sangat.

Justin Bieber Buktikan Dia Dilahirkan Untuk Jadi Popular




 Kita pula bila nak jadi somebody? Bila nak kaya? Bila nak mula buat bisnes start small and then grow big? Bila lagi nak jadi penulis dan ada produk ebook sendiri? Bila pula nak mula Bisnes Taoboa Yang Modal RM0.70 Jual RM30 Untung 4200% ? Bila lagi nak diterima kerja tiap kali pergi temuduga?

Orang lain buat duit dengan Fanpage Facebook kita layan FB suka-suka?  Bagi yang bercita mahu ada rumah sendiri bila lagi nak mohon Exco supaya layak beli hartanah  'Tanah Serendah Sekebun Bunga' jika betul serius dan berminat.  Bila dan bila? Dan bila akhirnya kita boleh berbangga dengan diri sebab memang dilahirkan pernah berjaya?

No comments:

Post a Comment